torstai 13. lokakuuta 2011

Tyynyjä

Makkarin muutos etenee pikkuhiljaa.

Muutama viikko sitte sain maalattua seinän ja ostettua uuen päiväpeiton. Kesällä jo ompelin pari uutta tyynynpäällistä ja nyt sitte vielä pari lissää.




 Uusia on nuo kolme keskimmäistä kahen valkosen pikkutyynyn takana. Kankaat IKEAsta.

Seuraavaksi pitäs löytää edullisesti valkoset yöpöydät. Ei muuten helppo homma, jos haluaa, että ne olis kuukauden päästäki siistin näköset. Halpaa ja huono laatusta löytyy, samoin kallista, mutta missä ne kohtuuhintaset?! Vanhoista jo pääsin eroon, onneksi, mutta kovin kauaa ei haluttais olla ilman yöpöytiä. Etsintä siis jatkuu kiihkeänä.

tiistai 11. lokakuuta 2011

Messusaldo

Oulun kädentaitomessuilta lähti matkaan monennäköstä värkättävää. Mm. kankaita:



 Nämä lilat on niin herkullisia, näitä vois käyttää yhessäki.




ja vähän lankaaki:

Harmaata Dropsin Baby Merinoa kaksi kerää pipomateriaaliksi.


Luonnonvalkosta Dropsin BabyAlpaca Silkia 6 kerää vauvan haalariin.

Lisäksi aika monta metriä erilaisia nauhoja, jotka näkkyy sitte varmaanki valmiissa töissä.

Kankaat oottaa pesua ja valkonen alpakkasilkki tarkempaa ohjetta, mutta harmaa merino on jo puikoila (resori kohta valmis). Ihanaa!

maanantai 10. lokakuuta 2011

J niin kuin...


Toivottavasti että ehi kyllästyä jo ennen ensimmäistä adventtia. Nyt olis nimittäin taas joulukortteja.




Harmaata ja punasta - toimii! Nuo lumihiutaleleimasimet ostin viime jouluksi ja tykkään niistä kovasti. Menneehän niitä käyttää muissaki talvisissa korteissa.

lauantai 8. lokakuuta 2011

Messuilua

Nyt olis viimein ne kauan ootetut kädentaitomessut Oulussa Ouluhallissa. Sinne siis!

Lompakko ja tyhjä laukku mukaan, takasi tullessa on varmaan/toivottavasti lompakko tyhjä ja laukku täysi. :o) Epäilisin, että pääkoppakin saattaa saaha uutta mietinnän aihetta.

Mukavaa viikonloppua!



Kortti tehty jo kuukausi sitte. Pahottelut muovista, joka heijastaa valon ikävästi. Nuo lintuset on vain niin söpöt!

perjantai 7. lokakuuta 2011

Lunta

Ei ne joulukortit vielä siinä ollu, näitähän on jo melkonen pino!

Tässä taas pari näytile. Tällä kertaa lumiukkoja.




keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Punasta ja valkosta

Vaihteeksi on poljettu ompelukonetta.






 Värit toistuu parhaiten näissä kahessa ylimmässä kuvassa (vaikka ovatki ylivalottuneet).




Ohje on itte piirretty, monen epäonnistuneen pussukan ompelun jälkeen muokattu ja viimein hyväksi todettu kaava. Vetoketjut on 12 cm, joten kovin isoja ei pussukat ole.






Kankaana käytin vanhaa verhoa, jonka ostin kirpparilta. Vuorikankaana taitaa olla kans kirpparikankaita, toisessa valkonen ja toisessa vadelmanpunanen. Pitsinauhaa ompelin kans vähän piristykseksi.

Eihän näile käyttötarkotusta vielä ole, mutta..

lauantai 1. lokakuuta 2011

Lahjapaketteja

Vanhojen joulupapereiden tuhoaminen jatkuu onnistuneesti(?). Lahjapaketteja, olkaa hyvä.




Ylemmässä kortissa korttipohjana on ikivanha vihreä Tiimarista ostettu aukkokortti, joita vihaan nykyään kovasti. Yks tämmönen siis löytyi laatikon perältä ja pakkohan se oli yrittää viimein käyttää johonki. Häätyy sanoa, että ei se niin kamalalta näytä. Taisin onnistua ja saaha siitä ihan käyttökelposen kortin.